avatar Ten blog rowerowy prowadzi tomicki z miasteczka Wiry. Mam przejechane 21810.70 kilometrów w tym 18041.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.65 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy tomicki.bikestats.pl

Małe Pieniny na śniadanie

Wtorek, 17 lipca 2012 · dodano: 29.07.2012 | Komentarze 0

Pierwszy wyjazd na poważnie. Aby sprawdzić swoje możliwości wybrałem bardziej lajtowa trasę pasmem Małych Pienin. Start z rana w kierunku Białej Wody. Szybki przejazd przez Jaworki i docieram do rezerwatu Biała Woda.

w drodze do Białej Wody © tomicki

w rezerwacie Biała Woda © tomicki

Fajna,przyjemna droga pośród wzgórz, wzdłuż potoku.
Na razie idzie dobrze ale też podjazd nie jest jakiś wymagający. Pot i łzy zaczynają się po minięciu pierwszej bacówki, gdzie szlak kieruje się na polanę pod przełęczą Rozdziela. Z roweru zsiadam w zasadzie już na początku, jak dla mnie podjazd zbyt wymagający. Paręnaście minut później dochodzę do przełęczy.

przełęcz Rozdziela © tomicki

przełęcz Rozdziela - widok w kierunku na Szczawnicę © tomicki

Przez chwile kontempluję widoki na Szczawnicę i pasmo Radziejowej, z ciekawością sprawdzam zielono-brunatne błoto na oponach. Zaraz - zielono-brunatne? No cóż , błoto to to nie jest, wystarczy powiedzieć że po okolicy urzęduje sporo owiec i to co się poprzyklejało do opon to…
Wsiadam na rower i ze sporą dozą satysfakcji zaczynam jazdę w kierunku Wierchliczki. Prędkość, wiatr we włosach, „błoto” lecące spod kół…eee to ostatnie powoduje że natychmiast hamuję i dalej jadę już bardziej dostojnie.Przynajmniej plecy i nogi będą mniej waniały.
Chwilę później zaczyna się podjazd pod Wierchliczkę, który w połowie zamienia się w podejście. Tych podejść niestety nie zabraknie dzisiaj. Na szczycie wbijam się w pedały i zaczynam jazdę . Po minięciu Wierchliczki wyłania się widok na Wysoką. Miło.

Wysoka w tle © tomicki

Tyle razy oglądałem to miejsce w różnych relacjach. Nie zawiodłem się - jest pięknie.
Pod Wysoką , zamiast minąć ją dołem i pojechać halą, jadę dalej niebieskim, co wkrótce owocuje spacerkiem z Giantem na plecach. Za dużo błota, korzeni - jak na moją technikę. Po dojściu do zielonego schodzę 200 m i kontynuuję łąkami w kierunku Dubraszki. To najprzyjemniejsza część wycieczki, widoki atakuja z każdej strony, jak na dłoni widać Szczawnię, Jaworki i pasmo Radziejowej.

droga za Wysoką © tomicki

Co chwila mijam stadka owiec z bacami.

Baca z "kumplami" © tomicki

łowiecki © tomicki

pasmo Radziejowej © tomicki

Tak docieram do szlaku rowerowego koło schroniska Pod Dubraszką. Niestety , zbyt dużo czasu zmarudziłem na podziwianiu widoków i prowadzeniu roweru i czas mi się kończy więc zmuszam się do powrotu do bazy. Reszta Małych Pienin musi poczekać . Pozostaje tylko zjazd szlakiem rowerowym do Jaworek i koniec.